FAQ
Hieronder is de FAQ tot 14-04-2021 te zien. Wilt u de FAQ vanaf 15-04-2021 zien? Klik dan hier.
Hoe werkt de Leasefiets Servicepas die ik bij aflevering heb gekregen?
1. Waarvoor is de leasepas?
De leasepas maakt het voor zowel u, als de fietsenwinkel gemakkelijk om onderhoud in te plannen. Daarnaast kan de fietsenwinkel ten alle tijden zien dat Fietsabonnement de eigenaar is van de fiets waardoor u nooit de rekening hoeft te betalen.
De pas geeft u ook toegang tot een online omgeving. Via deze omgeving kunt u gemakkelijk de gebruiksaanwijzing van de fiets op zoeken, maar bijvoorbeeld ook uw leasevoorwaarden bekijken en een afspraak maken! Daarnaast krijgt u automatisch een mail als het weer tijd is voor een onderhoudsbeurt.
2. Hoe moet ik de pas activeren?
Bij aflevering heeft u een leasefiets servicepas meegekregen. Voordat deze in gebruik genomen kan worden dient u deze eerst nog te activeren. Hiervoor krijgt u een mail met de inloggegevens voor uw eigen persoonlijke omgeving.
Hoe werkt onderhoud en reparatie als ik mijn contract voor 01-03-2021 heb afgesloten?
1. Waar moet ik het onderhoud/ de reparatie laten uitvoeren?
U kunt onderhoud en reparaties uit laten voeren bij de dichtstbijzijnde Profile of Bike Totaal winkel.
2. Hoe vaak heeft mijn fiets onderhoud nodig?
Dat ligt een beetje aan hoeveel kilometers u fietst. Bij een kilometrage van 5.000km is het schema als volgt:
Type Service |
Interval in weken na vorige servicebeurt |
Resterende looptijd in maanden |
Servicebeurt |
12 |
33 |
Servicebeurt |
31 |
26 |
Servicebeurt |
43 |
16 |
Servicebeurt |
43 |
6 |
3. Hoe moet ik onderhoud inplannen?
U krijgt automatisch een e-mail wanneer er service uitgevoerd dient te worden. Via de online omgeving kunt u vervolgens gemakkelijk een afspraak inplannen.
4. Hoe moet ik een reparatie inplannen?
Dit kunt u doen in dezelfde omgeving als u het onderhoud inplant. Via de online omgeving kunt u gemakkelijk een reparatie aanvragen.
5. Heb ik recht op vervangend vervoer tijdens een reparatie?
Vervangend vervoer is niet inbegrepen in uw leasecontract.
Wat te doen bij schade, pech en diefstal als ik mijn contract na 15-04-2021 heb afgesloten?
1. Wat te doen bij schade?
Meld de schade met foto’s via info@fietsabonnement.nl. Heeft u een schadeformulier? Stuur die dan ook zo snel mogelijk mee. Wij zorgen vervolgens dat de schades zo snel mogelijk worden hersteld. Er wordt per schadegeval een eigen risico in rekening gebracht.
2. Wat als ik pech heb?
Helaas is er geen pechhulp bij uw contract inbegrepen.
3. Wat moet ik doen bij diefstal?
Doe direct aangifte bij de politie via www.politie.nl/aangifte
Vermeld altijd de volgende gegevens:
– Merk
– Type
– Framenummer
– Of de fiets op slot stond
3.1 Meld de diefstal bij info@fietsabonnement.nl en verstuur de aangifte.
3.2 Stuur de sleutels op naar Fietsabonnement .
3.3 Wij wachten 30 dagen tot de fiets terug gevonden wordt. Na die tijd bieden wij een nieuw contract aan en wordt het eigen risico in rekening gebracht.
4. Krijg ik een nieuwe fiets als mijn fiets gestolen is?
Bij diefstal wordt u contract ontbonden. Fietsabonnement wacht 30 dagen tot de fiets wordt teruggevonden. Vervolgens bieden wij u een nieuw contract aan met de voorwaarden die op dat moment gelden. Het kan dus zijn dat de fiets die u had niet meer voor dezelfde prijs of helemaal niet meer beschikbaar is.
Mijn contract loopt af
Wij nemen contact met u op om te kijken wat uw wensen zijn. Er zijn namelijk verschillende opties mogelijk. Zo kunt u de fiets overkopen, een nieuwe fiets leasen of de fiets enkel inleveren.
1. Waar moet ik de fiets inleveren?
U kunt de fiets inleveren bij Profile Smeeing in Soest.
2. Wat moet ik allemaal regelen als ik de fiets inlever?
U dient aan de volgende dingen te denken bij het inleveren van de fiets:
- Een schone fiets
- Alle schades moeten gemeld zijn
- IVT: kentekenkaart en codes
- Alle sleutels
- Laders en kabels
- Display van de fiets
- Accessoires die in het contract zijn benoemd
- Eigen accessoires zijn verwijderd.
Lees hier meer over Einde van leaseperiode